Monday 16 May 2011

Sambutan Hari Guru Di Sekolah

Pagi Tadi kat sekolah ada buat sambutan ari guru.....
Dari jam 7.30 hingga waktu rehat(jam 10.45)
Lepas rehat(tak makan pon)plak ada buat jamuan(sebab nilah yang tak makan tuh)
Memang penat....
Jalan ceritanya camnih:

Tadi saya bawak dadih ke sekolah untuk jamuan tuh
Saya telambat pergi ke sekolah....(Lupa kunci jam)
Sampai sekolah je saya letakkan semua barang kat pondok pengawal(sbab lambat)
Lepas letak barang kat pondok tuh,saya terus ke kumpulan kompang saya..
Kami kena bersedia sebelum bermula..
Kami kena tunggu semua guru berkumpul di parkir kereta untuk dibawa ke tempat duduk dengan bunyi kompang..
lebih kurang 5 minit kemudian,semua guru berkumpul.
Kami pon mula menepuk kompang masing2
Tiba-tiba,ada sorang tuh dia cepat sangat tepok,ketua kami plak cepat sangat masuk irama lain dan ada jugak yang salah kira...
Jadi kami yang biasa nih tak dapat ikot..
apalagi..hancor trus(terus)lagu tuh.aduh aduh aduh aduh aduh :)
Nasib baik ustaz(Masnawi)yang ajar kami main kompang tak marah,kalau marah...habis kami :)
Lepas main kompang kami terus beratur..
Ketika ucapan guru kelas saya,dia ada buat dua rangkap pantun.
Dia cakap camnih "100 ribu" Lepas tuh dia tanya "Sambungnya apa?" Saya pon jawab "Selamat Hari Guru" (saya hentam saja tapi rupa rupanya betul)
Pastuh ada persembahan guru,murid murid serta guru dan murid murid
Habis je tuh,kami trus(terus) rehat..
tapi saya tak rehat,saya duk kat alam(dalam)kelas
30 minit kemudian kami pon buat jamuan..
Banyak makanan yang kami bawak.
Perut pon dah kenyang jadi kami pon buat satu permainan...
Kami buat permainan rebut kerusi..
Sapa menang dapat lebih makanan.Best gilerrrrrr :)
Dalam permainan tuh Izzat menang..Pada lah Izzat menang sebab dia masa tuh ngah lapo pastuh badan dia plak besar(jangn marah yeee)
Beberapa minit kemudian kami pon balik ke rumah
Arini memang best...
Kata kata teakhir ialah:

Selamat Hari Guru Kepada Semua Guru Di Malaysia

No comments:

Post a Comment

KLIK SAYA

Rakan-rakan Blogger