Thursday 29 November 2012

Rindu Opah

Saya rasa semua belum tau lagi tentang kehilangan opah tercinta, Mariam..
Dah setahun lebih kami sekeluarga hidup tanpa opah di sisi.
Opah memang seorang yang penyayang...
Selama saya hidup ngan opah..(saya adalah cucu yang 2 paling lama tinggal ngan opah)
Dia tak pernah marah saya.. saya dulu memang nakal(sampai tahap jahat rasanya.)

Nak tau sifat opah?

1. Baik
2. Penyabar orangnya
3. Penyayang
4. Prihatin
5. Pandai masak
6. Takut naik feri, sampan, kapalterbang, dan yang sama waktu dengannya
(senang cerita... GAYAT)
7. Sopan santun...
8. Suka minum air kosong...
9.  Seharian dia lebih berada dia dapur berbanding di ruang tamu...
Dan.. banyak lagilah..

Nak tengok gambarnya?
Di atas adalah gambar sebelum opah pergi menunaikan haji...
Kalau semua nak tau... opah meninggal di Tanah Suci Mekah..
Di TAHA lah(Tabung Haji) tempat pertemuan terakhir saya dan keluarga dengan opah..

Tu Jelah nak ckp.. nak mengangis dah ni..
Minta tolong kepada semua yg membaca status ni untuk mendoakan agar opah saya ditempatkan bersama orang2 yang beriman.. amiiinn
dan juga sedekahkanlah AL-FATIHAH...
Bye Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

KLIK SAYA

Rakan-rakan Blogger